Get Social!We krijgen steeds meer aanvragen voor het uitwerken van een zakelijk social media-plan. Marketing 2.0 lijkt dan ook niet meer zonder deze kanalen te kunnen. Er zijn inderdaad volop kansen, mits je doet wat je moet doen en dat goed doet! StappenplanMet Inhoud werkt volgens een helder stappenplan bij het definieren en implementeren van de social media strategie: Stap 1: social media strategie en insightsSocial media gaan over het maken, houden en versterken van contact met klanten en andere doelgroepen. Goed luisteren is daarbij essentieel. Gedurende de ontwikkeling van een social media strategie staat dit luisteren centraal. Wij starten met een kort onderzoek naar het social mediagebruik onder de beoogde doelgroepen. We kijken ook naar concurrenten en hun aanwezigheid en best practices. Stap 2: implementatie en designNa goedkeuring van de strategie wordt de implementatie gestart. Dit bestaat uit het aanmaken van accounts, opzetten van fanpages, youtube channels etc., kortom de technische realisatie en het opstellen van een contentplan, rapportageopzet en eventuele social media policy voor medewerkers. Aan het eind van dit traject kunnen we medewerkers een training geven over de zakelijke inzet van social media of we nemen het beheer en actualiseren in overleg zelf ter hand middels een onderhoudscontract. Stap 3: activatieVoor het activeren van het merk in social media dienen er acties te worden gezet om ervoor te zorgen dat de ingezette social media bekend worden onder de doelgroepen en hen te motiveren om het platform te bezoeken. Het activeren kan op diverse manieren, bijvoorbeeld door het integreren van bestaande communicatiemiddelen (website), inzetten van ambassadeurs, social personae, een campagne en social advertising. Stap 4: dialoogDialoog is waar het om gaat in social media. De juiste content kan zorgen dat de dialoog op gang komt. *met inhoud communicatie* is bekend met de (ongeschreven) regels van social media en ervaren met het voeren van online gesprekken. Graag ondersteunen we onze klanten in het starten en onderhouden van de dialoog met de doelgroep. MonitorenWeten wat er speelt, acteren, reageren en opvolgen. Het is een belangrijke succesfactor voor social media. Wie wat waar en wanneer? De antwoorden op die vragen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan zaken als naamsbekendheid, bedrijfsvoering, verkoopbevordering en klantenservice. In stap 2 van bovenstaand stappenplan kiezen we in overleg voor een monitoring tool, van gratis (Google Alerts) tot medium en zeer geavanceerd (Radian6). We kunnen dit inregelen zodat alle belangrijke media meegenomen worden en mentions en zoekwoorden kunnen worden getraceerd. Rapportages worden automatisch periodiek verstuurd naar overeengekomen e-mailadres. |
Nieuws13 apr 2015 Nieuwe LinkedIn trainingen in mei en juniMet Inhoud verzorgt op de woensdagen 27 mei en 3 juni weer de... > 20 mrt 2015Bekijk het nieuwe cursusaanbodDit voorjaar heeft Met Inhoud weer een uitgebreid programma van... > 03 apr 2014Enthousiaste deelnemers aan de workshop Creatief Denken"Ik ben weer helemaal opgeladen en vol ideeën." "Inspirerend!" "Ik... > 26 mrt 2014Speciale workshop voor made membersSpeciaal voor made members biedt Met Inhoud op 3 april a.s. een... > 08 jan 2014Begin het nieuwe jaar goed !En verrijk je kennis met de doelgerichte en praktische workshops... > 08 jan 2014Nieuwe workshops Creatief DenkenCreativiteit is meer dan knutselen. Het gaat om het doorbreken van... > 08 jan 2014Cursusdata voorjaar 2014Bekijk de agenda voor een overzicht van alle trainingen en... > 02 mei 2013Nieuwe workshop Pinterest MarketingIn juni starten we met een nieuwe workshop Pinterest Marketing! Wat... > 17 apr 2013Data workshops voorjaar 2013 bekendNa onszelf weer geupdate te hebben, hebben we veel workshops... > 22 mrt 2013LinkedIn steeds populairder in NederlandSteeds meer Nederlandse professionals en bedrijven zijn te vinden... > |